Forumindex
F�rfattare Meddelande
<  Jones & giftet  ~  

Jag har en dj�vul (i mitt sk�p)

Binario
Inl�ggSkrivet: 2005-07-28 07:53:th  Citera



Blev medlem: 10 Juli 2005
Inl�gg: 147
Fr�n: Ljungby

N�gon som vet mer �n detta om "Jag har en dj�vul (i mitt sk�p)"-videon?

Inspelade: 1991-??-?? i Ishallen bland teaterkulisserna fr�n "Luciano".
Producent: Michael (Josfalk?) Svedberg

Visad i ZTV i april 1996 i samband med Kents turn�premi�r. En kille snodde ett referensband fr�n Eskilstuna Lokal-TV som visades i Linda Skugges program.
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
annosuperstar
Inl�ggSkrivet: 2005-07-28 10:50:th  Citera
Bitch


Blev medlem: 12 Mars 2005
Inl�gg: 1678
Fr�n: Norrl�ndska pr�rien

De �r j�kligt fula, Martin spelar p� kontrabas, de dyker upp ur soptunnor & dansar koreografiskt..

_________________
http://www.annosuperstar.com
http://www.annosuperstar.com/fotobok
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Markus___Mustonen
Inl�ggSkrivet: 2005-08-06 20:26:th  Citera



Blev medlem: 30 April 2005
Inl�gg: 31
Fr�n: Orsa

annosuperstar skrev:
De �r j�kligt fula, Martin spelar p� kontrabas, de dyker upp ur soptunnor & dansar koreografiskt..



Har du den p� datorn? Jag skulle n�mligen v�ldigt g�rna vilja se den Embarassed

_________________
- �h, kolla, pattar.
josefin n�r jag visade en bild p� markus. xD
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post AIM-adress Yahoo Messenger MSN Messenger
annosuperstar
Inl�ggSkrivet: 2005-08-08 10:25:th  Citera
Bitch


Blev medlem: 12 Mars 2005
Inl�gg: 1678
Fr�n: Norrl�ndska pr�rien

bara p� vhs

_________________
http://www.annosuperstar.com
http://www.annosuperstar.com/fotobok
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
mimmi77
Inl�ggSkrivet: 2005-12-15 17:02:th  Citera



Blev medlem: 31 Maj 2005
Inl�gg: 75
Fr�n: Sweden

haha, och vill du ha en dejt..deal Very Happy

_________________
mimmi77
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Jokim
Inl�ggSkrivet: 2006-03-17 14:22:th  Citera



Blev medlem: 17 Mars 2006
Inl�gg: 67
Fr�n: Falk�ping

coolt att det finns en video till den
F� ut den p� internet bara! Laughing

_________________
Precis som l�der
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
Binario
Inl�ggSkrivet: 2006-03-18 18:49:th  Citera



Blev medlem: 10 Juli 2005
Inl�gg: 147
Fr�n: Ljungby

det finns en kopia som cirkulerar p� n�tet..
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Jokim
Inl�ggSkrivet: 2006-03-18 19:28:th  Citera



Blev medlem: 17 Mars 2006
Inl�gg: 67
Fr�n: Falk�ping

jasss� det g�r det?
f�r man f�rs�ka f� tag p� d� Very Happy

_________________
Precis som l�der
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
frippe99
Inl�ggSkrivet: 2006-04-02 20:25:nd  Citera



Blev medlem: 28 Mars 2005
Inl�gg: 213

N�gon som lycket f� tag p� den?

_________________
�r jag en astronaut? �r jag s� ensam?
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Binario
Inl�ggSkrivet: 2006-04-06 16:23:th  Citera



Blev medlem: 10 Juli 2005
Inl�gg: 147
Fr�n: Ljungby

�ntligen har jag kommit i kontakt med Michael Svedberg som gjort filmen. H�r �r ett utdrag fr�n vad han hade att ber�tta:

Fr�ga: Hur kom du/ni i kontakt med bandet?
Svar: Om jag minns r�tt s� var det i samband med rockbandst�vlingen Cult, men det kan �ven ha varit via gemensamma bekanta (vet att min d�varande basist Ola �hlin var kompis med Martin Sk�ld).

Fr�ga: Vilka deltog i projektet?
Svar: Hmm...Jag tror att det var s� att Mats Olsson var den som spelade in l�ten i Studiefr�mjandets studio (numera Studio Ambassaden) d�r jag agerade producent.

Fr�ga: Var? N�r? Hur? Varf�r?
Svar: N�r jag s�g bandet p� rockbandst�vlingen k�nde jag direkt att det h�r bandet skulle kunna bli stort. Efter finalen sa jag d�rf�r till Hasse Lindell (ansvarig f�r Studiefr�mjandet Musik & Media i Eskilstuna vid den tiden) att jag ville ta in gruppen i studio, spela in en l�t och sedan g�ra en video (eftersom jag d� enbart jobbade med video inom Studiefr�mjandet). Hasse gav klartecken, s� ganska kort d�refter gick bandet in i studion. Jag tror att vi valde ut �En dj�vul� tillsammans, men det fanns mycket bra material att v�lja mellan ( det st�r jag f�r �n idag, f�r en bra l�t �r en bra l�t! Jag ryser n�r jag t�nker tillbaka p� liveversionen av �Hon �r��).
N�r bandet hade spelat in klart gjorde jag en del p�l�gg, dubbade basen med syntbas, dubbade trummor med hj�lp av en synkad dator med Cubase, lite extra effekter etc. Totalt gjordes en 4-5 olika mixar sedan p� l�ten.

Efter att jag varit p� teaterf�rest�llningen �Luciano� (som Teater Teamet Skiftinge satte upp) i Sm�hallen fick jag id�en att h�r skulle man spela in videon till l�ten. Eftersom TTS hade samarbete med Studiefr�mjandet gick det hela att l�sa efter lite diskussioner.
Efter sista f�rest�llningen fick vi anv�nda dekoren fullt ut, innan den skulle plockas ned dagen d�rp�. F�rest�llningen slutade n�gon g�ng p� kv�llen, s� vi var d�r och jobbade under ett par halvhektiska timmar runt 12-slaget. Vi nyttjade ganska mycket av det som fanns d�r, kl�der, bil, vapen etc. �Luciano� var ju ett gangsterepos, s� Jocke fick ta rollen som en lite gudfader d�r han sitter i sitt rum och �ber�ttar sin lilla hemlighet�.
Att notera: Mats Olsson (ljudteknikern) som agerar bartender, skjuter Sami i slutet av gitarrsolot med en startpistol. Undrar hur vi t�nkte d�r?
Mannen som i videon f�r sopa upp glaset som splittras efter att soptunnan sl�ngts igenom f�nstret �r vaktm�staren i ishallen. Han v�ntade nog bara p� att f� g� hem�
Vi fick aldrig ig�ng bilen som anv�ndes, s� den fick vi skjuta fram och tillbaka f�r hand.

Vi spelade upp musiken via en DAT-bandspelare som jag vill minnas kopplades till den ljudanl�ggning som teaterensemblen anv�nde. Denna fanns p� l�ktaren, s� n�gon stackare fick sitta d�r och sk�ta den med play och spolning fam och tillbaka. Jag filmade med en Panasonic MS1 (en modern Super-VHS kamera p� den tiden) och redigerade det hela lite senare i Studiefr�mjandets redigeringsstudio.

Inneh�llet i videon kan tyckas lite m�rkligt s� h�r 1000 �r senare, men p� den tiden tror jag nog att den ans�gs vara ganska avancerad och v�lgjord. Koreografin, n�ja, men kul hade vi!

S� h�r i efterhand kan man ju dock konstatera att jag hade r�tt, detta band blev stort minst sagt.
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
velvet
Inl�ggSkrivet: 2006-04-07 08:21:th  Citera
TK staff


Blev medlem: 12 Mars 2005
Inl�gg: 1714
Fr�n: Stockholm

Du �r grym! Smile
OK att dra upp det p� "riktiga" tk sen n�r jag f�r tid?

_________________
Ett l�ngfinger �t d�den, vi gick �ver lik
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Binario
Inl�ggSkrivet: 2006-04-07 08:44:th  Citera



Blev medlem: 10 Juli 2005
Inl�gg: 147
Fr�n: Ljungby

det kan jag leva p� hela helgen.. "du �r grym!".. sk�nt att veta Very Happy .. skriv det p� tk sen.. kan ju ta den korta artikeln om cult ocks�.. ganska intressant tycker jag sj�lv i alla fall.
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Lillbrynis
Inl�ggSkrivet: 2006-04-07 12:31:th  Citera



Blev medlem: 19 Maj 2005
Inl�gg: 391
Fr�n: G�llivare

Binario jag misst�nker du har varit en P.I i ett tidigare liv, om inte s� kanske det �r dags att bli en i detta Razz

_________________
http://lillbrynis.blogg.se
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post MSN Messenger
velvet
Inl�ggSkrivet: 2006-04-07 16:06:th  Citera
TK staff


Blev medlem: 12 Mars 2005
Inl�gg: 1714
Fr�n: Stockholm

Magnum P.I. = fin kille med sk�n mustach. En inspiration f�r alla! Smile

_________________
Ett l�ngfinger �t d�den, vi gick �ver lik
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Binario
Inl�ggSkrivet: 2006-04-07 16:22:th  Citera



Blev medlem: 10 Juli 2005
Inl�gg: 147
Fr�n: Ljungby

hehe.. att kunna ge inspiration �r kanske det finaste som finns! tack f�r kommentaren.

p� tal om mitt helt sjukt �verdrivna s�kande efter svar s� har jag pratat med michael igen.

Fr�ga: Anv�ndes bandet n�gon g�ng som promotion?
Svar: Jag har ingen aning om bandet anv�nt videon i n�got promotionsyfte, sj�lv visade jag den n�r lokal-TV startade i Eskilstuna. Jag k�rde ett program som hette "Flipper" d�r jag visade musikvideos, mest med grupper fr�n Eskilstuna. Videon hamnade d� i ett arkiv p� lokal-TV, d�r n�gra �r senare en anst�lld p� lokal-TV kopierade videon och s�lde till Z-TV f�r 5000kr tror jag! D� blev inte Kentkillarna glada p� oss p� Studiefr�mjandet...men jag tror att det till slut kom fram att vi var oskyldiga till det hela.
Till �verst p� sidan
Visa anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Visa tidigare inl�gg:   
<  Jones & giftet  ~  

Jag har en dj�vul (i mitt sk�p)

Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk vintertid)

Visa n�sta �mne
Visa f�reg�ende �mne
Sida 1 av 1
Forumindex  ~  Jones & giftet

Skapa nytt inl�gg   Svara p� inl�gget


 
Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet

邮件营销| Spread| Email Marketing| 電郵推廣 Email Marketing| 邮件群发软件 搜尋引擎優化 SEO

Tomtop| TomTop @Reasonable.shop

QR code scanner| inventory management system| labelling| Kiosk| warehouse management|

banner| foamboard| backdrop| pvc| printer| label| print shop| poster| business card| postcard| print services| printing company| name card| hk print| hong kong printing| Spray painting/banner/banner price| Backdrop/Backdrop price| Easy to pull / easy to pull frame price| Banner / printing / banner printing / printing quotation| Sticker / sticker printing| Leaflet / leaflet printing| Exhibition booth| Book printing| Bannershop/ebanner/eprint| Printing| Digital Printing|

地產代理/物業投資| 租辦公室/租寫字樓| 地產新聞| 甲級寫字樓/頂手| Grade A Office| Commercial Building / Office building| Hong Kong Office Rental| Rent Office| Office for lease / office leasing| Office for sale| Office relocation

Addmotor Electric Bike| Electric bike shop / electric bicycle shop| Electric bike review| Electric trike| Fat tire electric bike| Best electric bike| Electric bicycle| E bike| Electric bikes for sale| Folding electric bike| Electric mountain bike| Electric tricycle| Mid drive electric bike Juiced Bikes Pedego Rad-Power